החלפת צנרת מים מדריך

הגיע הזמן להחליף את צנרת המים ?

הגעתם למצב שאתם צריכים החלפת צנרת מים בבניין או בביתכם הפרטי בעקבות נזילות חוזרות וחלודה ? 

יש מספר שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם,הדיירים בבניין ובסוף את האינסטלטור שיבצע לכם את עבודת האינסטלציה הזו.

השאלה הראשונה והכי חשובה היא מי האינסטלטור שיבצע לכם את העבודה,על מנת לדעת מי השרברב שיבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר יש לקבל המלצות על אינסטלטור מומלץ,מקצועי והכי חשוב מנוסה ולמה זאת? 

ניסיון של בעל מקצוע הוא היתרון על פני כל טכנולוגיה וכלים שכל אינסטלטור יכול להשיג,ניסיון הוא דבר נרכש המעניק בסופו של דבר איכות עבודה והקפדה לפרטים הקטנים ביותר בכל עבודת אינסטלציה,יש דברים שאי אפשר ללמד ולא לקנות.

האינסטלטור אמור לדעת לעבוד עם שלל סוגי צנרות הטובות שנמצאות בישראל על מנת להבטיח לכם את הצנרת המתאימה ביותר עבור הבית שלכם,כי כל בית ובניין הוא שונה ויש לו את הייחודיות שלו.

האינסטלטור צריך להיות מוסמך של הצנרות האלו על מנת לספק עבודה מקצועית ובאחריות מהחברה שהסמיכה אותו לבצע את העבודות בצנרת.

לדוגמא צנרת פולירול המעניקה 10 שנות אחריות על הצנרת והעבודה עבור אינסטלטורים ושרברבים שעברו הסמכה מקצועית ונבדקו בשטח.

האינסטלטור צריך לעבוד עם צוות קבוע ומנוסה שיבטיח לכם שהצוות יודע את אופן העבודה,קצב עבודה מהיר ויבטיח לכם ביצוע טוב יותר,צוות מזדמן לא יודע את כל הנקודות החשובות שיש להקפיד עליהן.

האינסטלטור צריך להיות מצוייד בכלי העבודה החדישים שיש היום,בשנתיים האחרונות יצא לעולם האינסטלציה אין ספור כלים ייעודיים המעניקים איכות עבודה טובה יותר וביצוע מהיר ונקי,לדוגמא יש שואבי אבק הנקראים,מחלצי אבק,שיכולים לספק עבודות חציבה,קידוח ושבירה ללא אבק השומר על הבריאות בעיקר ועל עבודה נקייה לצנרת ולכם.

עד דוגמא יש לוחצי צנרת חשמליים ונטענים עבור צנרות מסוג אספי Sp,מולטיגול  MT וגם לצנרת פקס הנקראת פקסליין.

השימוש בלוחץ צנרת ידני כבר לא מתאים ולא מעניק את הלחיצה הטובה ביותר עבור אביזרי לחיצה.

לסיכום שאלת האינסטלטור אתם צריכים לדעת עליו המלצות אישיות ואם אין לכם והתרשמתם ממנו ומאופן ההתנהלות שלו בקשו המלצות אישיות מלקוחות קודמים,האינסטלטור צריך לבוא לקראת הצעת המחיר על מנת לסכם איתכם ולתאם את דרישותיכם לאופן ביצוע החלפת הצנרת על הצד הטוב ביותר.

בהצעת המחיר האינסטלטור צריך לספק הצעת מחיר מפורטת ומובנת עבורכם על מנת שתוכלו להבין במה מדובר ולא בלשון מקצועית לגמרי.

הצעת מחיר מפורטת מעניקה לכם ולשרברב חוזה לכל דבר ועניין,ללא מקום לפרצות ולשינויים בעתיד.

כשאינסטלטור מכניס להצעת המחיר שלו את כל הסיכונים ומפרט על כך מראש בפניכם ככה לא תהיו מופתעים וזה מראה על רצינות,כך שלא יהיה מקום לשאלות וספקות.

עדיף לקחת שלוש הצעות מחיר ולא תמיד כדאי לקחת את הזולה וגם לא את האמצעית עדיף את האינסטלטור הטוב ביותר,המקצועי והמומלץ,בכל זאת לא כל יום אתם מחליפים צנרת מים.

לקראת התחלת העבודה השרברב צריך לערוך סיור מקדים שוב על מנת לוודא את כל הדרישות ולתאם איתכם את זמן הביצוע וסגירות המים,צריך להשקיע זמן על מנת לבצע כמו שצריך.

לגבי שאלת סגירות המים אתם צריכים לשאול את עצמכם מה האפשרויות לסגירת מים מבחינת לוחות זמנים,יש אינסטלטורים שיכולים לבצע את עבודת החלפת צנרת המים ללא סגירות רציניות כלל,איך יכול להיות ? 

מתקינים קו מים זמני שיגשר על עבודות האינסטלציה להחלפת הצנרת כל עוד לא סיימו את העבודה.

לשאלה השנייה והחשובה איזו סוג צנרת אנחנו רוצים או מה הכי טובה בשטח?

סוגי הצנרות הכי טובות הקיימות בישראל הן:

צנרת אס פי SP סופר פייפ של חברת מצרפלס

זו צנרת הבנויה משלוש שכבות שהאמצעית היא שכבת אלומיניום המעניקה קשיחות ועמידות לצנרת לאורך זמן מיושמת עם מחברי לחיצה ותותבים שבדרך כלל הם לתיקונים.

הצנרת הזו עדיפה להתקנת בתוך הדירה ולקטעי צנרת קצרים.

צנרת מולטיגול MT של חברת גולן

גם זו צנרת עם שלוש שכבות שהאמצעית היא שכבת אלומיניום המעניקה קשיחות ועמידות צנרת זו לקטעי צנרת מים חמים עדיפה יותר מפני שהיא קצת יותר עמידה בפועל למים חמים.

מיושמת באמצעות מחברי לחיצה ועדיפה לתוך הדירה בקטעי צנרת קצרים.

צנרת פקסגול PEX של חברת גולן 

צנרת שנמצאת בתוך שרוול המעניק לה יכולת שליפה בשעת תקלה ללא שבירות והרס.

גם את הצנרת הזו אפשר להתקין עם מחברי לחיצה מה שלא כל האינסטלטורים יודעים ועושים שעדיין משתמשים מחברי "עינית" תבריג שהם לא שיא הקידמה.

הצנרת הזו מתאימה למקטעי צנרת ארוכים,הצנרת הזו גמישה יותר מכיוון שאין לה את שכבת האלומיניום הקשיחה.

צנרת פולירול PPR של חברת חוליות מיובא מגרמניה

הצנרת מים הזו מתאימה לכל ייעוד צנרת מים קרים,צנרת מים חמים,צנרת סולארית,צנרת הסקה ועוד שימושים בגלל העמידות היוצאת דופן שלה.

ניתן להתקין בקרקע ובדירות הצנרת הזו מותקנת באמצעות מחברי ריתוך והלחמה המעניקים לה את הייחודיות שלה על פני כל צנרת וזו הצנרת הכי טובה ולמעשה הכי יקרה אבל עם האחריות הארוכה ביותר מעל 10 שנות אחריות מהחברה על הצנרת והעבודה של האינסטלטור המבצע שהוא מחוייב להיות מוסמך שלה.

יכול להיות מותקנת גלוי אבל בגגות וחשיפה לשמש כמו בסולארי מחויבים להתקין עליה בידוד על מנת לשמור על הצנרת.

למעשה זו צנרת לכל החיים יש צנרות כאלו שמחזיקים מעל 40 שנה באירופה.

צנרת פלסאון PLASSON של חברת חוליות 

צנרת מים למקטעים ארוכים בחצר ובאדמה בלבד יש מספר דרגים לצנרת הזו דרג 16 הוא הכי נפוץ כיום אבל יש שימוש בצנרת זו מדרג 24 שכבר מעניק לו אפשרות לקבל מים חמים מה שהצנרת דרג 16 לא עמידה בפניו.

צנרת מסוג ברזל סקדיול 40,SCH 40 

כיום לא מתקינים צנרת ברזל למעט דרישות מיוחדות וצנרת כיבוי אש שאין אפשרות להתקין צנרת פלסטיק עבור כיבוי גלוי מפני החשש שהיא תשרף ולא תתפקד בשעת הצורך לכיבוי השריפה.

את הצנרות האלו האינסטלטור המבצע אמור לדעת להתקין אותן ולהציע לכם את הצנרת הטובה ביותר,להמלצתי צנרת הפולירול היא נותנת מענה לכל בעיה ולכל שימוש אומנם קצת יותר עולה במחיר אבל האיכות שלה היא פי כמה.

שאלה שלישית מה עדיף בצנרת מים ביתית או לבניין משותף? 

החלפת צנרת מים ביתית עדיפה התקנה של שילוב בין שתי הצנרות פקסגול ואספי או מוליטגול תלוי באינסטלטור,צנרת הפקס להזנת מים לדירה כקו מים ראשי והזנת מים לדוד באופן ישיר מהשעון שיגביר לכם את לחץ המים החמים ומהדוד שימוש של צנרת פקסגול עד לדירה שהיא עמידה יותר בחום  מאשר אספי ומולטיגול.

החלפת צנרת מים לבניין משותף עדיף שימוש בצנרת פולירול הנותנת מענה לכל שימוש ונראה הרבה יותר טוב משאר הצנרות וצנרת ברזל אנחנו מעדיפים שלא להשתמש בה מכיוון שבסופו של דבר גם היא תחליד.

לא לשכוח לדרוש התקנת אל-חוזר גם לבניין וגם לדירות מה שיחסוך לכם שימוש במים חוזרים כשיש הפסקת מים עירונית,אביזר פשוט שחוסך המון.

לסיכום של השאלה החלפת צנרת מים איך עושים זאת על הצד הטוב ביותר יש צורך עיקרי באינסטלטור ושרברב אמין,מנוסה שיודע להתקין את שלל הצנרות באופן מקצועי ומוסמך שיבטיח לכם אחריות ושקט.

 קחו הצעות מחיר,שאלו שאלות וקבל המלצות הכי חשוב שתפגשו אינסטלטור/שרברב שמבטיח עבודה מקצועית לפני המחיר.

מחשבה 1 על “החלפת צנרת מים מדריך”

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן