רוצים להחליף צנרת ביוב ושוחות ?

אם הגעתם לשלב שבו אתם צריכים להחליף את צנרת הביוב ושוחות בעקבות סתימות או קריסה של מערכת הביוב יש כמה דברים שתצטרכו לדעת לפני שתזמינו אינסטלטור שיציע לכם ויבצע את עבודת האינסטלציה הזו.

1.בדיקת שיפועים-אתם גרים בבניין יש צורך לבקש מהאינסטלטור שיגיע לבדוק האם ניתן לייצר שיפוע כנדרש על ידי מדידה בלייזר או בשטיכמוס,בכדי לא לבצע החלפת צנרת ולהשאר עם אותה הבעיה .

2.איתור מדויק של גורם הסתימה או הקריסה-על מנת להחליף את הצנרת כראוי כדי לאתר את התקלה ולהתייחס אליה בהתאם אם ישנם שורשים שגורמים לכך שהצנרת נסתמת או קורסת יש צורך לשים לב ולהתקין צנרת מסוג Hdpe ללא חיבורי גומיה ואולי אף לבטן את הצנרת בכדי למנוע כניסת שורשים.

3.הגדלת קוטר צנרת הביוב- כיום רוב צנרת הביוב היא בקוטר 4" ארבעה צול אם יש אפשרות להגדיל את קוטר הצנרת בזמן ההחלפה ל6" שישה צול מה טוב במיוחד בבניין משותף בקרקע. הקיבולת שהצנרת יכולה לקבל תמנע סתימות והצפות בשעת שימוש יתר.

4.הוספת נקודות ביקורת ושוחות- אם יש אפשרות להוסיף בריכות ביוב או נקודות ביקורת במקומות רגישים המועדים לסתימות כמו סיבובים של 90 מעלות או קווים ארוכים ללא שוחות כדאי להוסיף על מנת שתהיה גישה בשעת צורך לטיפול בתקלה.

5.שימוש בבריכות ושוחות ביוב בקוטר ועומק הנכון- אם העומק של בריכת הביוב הוא מעל 125 ס"מ חובה שקוטר הבריכה יהיה מטר אחד עד לפתח 60 ס"מ של הבריכה. מעומק 80 ס"מ עד 125 ס"מ הבריכה חייבת להיות בקוטר 80 ס"מ ועד עומק 80 ס"מ יש צורך בבריכה בקוטר 60 ס"מ.אם אתם עוברים ביקורת של עירייה יש חובה בהקפדה על קוטר הבריכות ושוחות הביוב והכיוונים בשביל לא להפסל בבדיקה.

לסיכום אם אתם צריכים אינסטלטור,שרברב שיבצע עבודות אינסטלציה להחלפת צנרת ביוב והחלפת שוחות ביוב כדאי שיהיה אינסטלטור מומלץ ומקצוען שיודע את הדברים האלו.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן