איתור נזילה לבד יש דבר כזה ?

רוצים לאתר נזילה בביתכם ללא הזמנת שרברב ואינסטלטור ? יש כמה דרכים לעשות זאת מבלי להיות אינסטלטור מקצוען.

ראשית אנו צריכים לדעת אם הנזילה היא בצנרת המים או בצנרת הניקוז/ביוב איך עושים זאת ?

זה תלוי בתדירות הופעת הנזילה אם זה רק כתם שאינו נוטף מים וזה כבר לפחות כמה ימים סביר להניח שזו רק נזילת מים בצנרת הניקוז כי אם הנזילה הייתה באספקת המים הקבועה לדירה שהיא כל הזמן בלחץ היינו רואים טיפות ואפילו זרימת מים עוד אופציה לדעת אם זה בצנרת המים היא הודעה מתאגיד המים שבדרך כלל לפי תוכנות יכול לדעת אם השימוש שלכם הוא חריג בכמות או חריג בשעות ובזמנים שבדרך כלל אתם לא משתמשים לדוגמא בלילה או בזמנים שאתם בעבודה ואין אף אחד בדירה.

נזילה בצנרת הביוב והניקוז

לאחר שהגענו למסקנה שהנזילה היא בצנרת הניקוז והביוב,איתור הנזילה הוא מורכב יותר מכיוון שצנרת הביוב היא סמויה תחת הרצפה וכשאין לחץ קבוע מכיוון הנזילה אין אפשרות להתמקד.

באפשרותכם הוא למזער את השימוש כל פעם באחת מנקודת המים כלומר-לא להשתמש בכיור מסויים שאתם חושדים ששם הנזילה ולעקוב אחר הכתם,באמבטיה או בטוש גם לא להשתמש אבל כל פעם בנקודה אחת מסויימת על מנת להתמקד.

אם יש לכם אמבטיה ברוב הפעמים הנזילה היא משם למה אתם שואלים ?

התקנות האמבטיה בשנים האחרונות נעשו בצורה רשלנית הגורמת לכך שהאמבטיה זזה וכך גם האיטום מסביבה "הרובה" ומשם חודרים מים בשימוש של המקלחת וגורם להצפה תחת האמבטיה בצורה נוראית.

עוד תקלה ונזילה של התקנות האמבטיה בשנים האחרונות היא "האביק" ניקוז האמבטיה הסמוי יש אינסטלטורים ושרברבים המשתמשים ב"אביק" שמגיע עם האמבטיה עצמה והוא אינו מקצועי ואפילו נוזל עוד בזמן ההתקנה-כמויות המים בשימוש האמבטיה הן אדירות ואם יש תקלה תחת האמבטיה הנזק וכמות המים היא אדירה.

לסיכום נזילות בצנרת הביוב והניקוז שאם הגעתם למסקנה שהנזילה היא לא בצנרת המים הסדירה אלא בניקוז ובביוב אתם חייבים לעשות ניסוי וטעיה ולאתר באמצעות שימוש ואי שימוש את הנזילה-נזילה בצנרת ביוב וניקוז מצריכה סבלנות ולכן כדאי לנהוג באיפוק אחרת אם תקראו לאינסטלטור שהוא לא אשר הוא יתחיל בשבירות והרס.

נזילה בצנרת המים

איך מגיעים למסקנה שהנזילה היא בצנרת המים ?
אם הכתם מתפשט במהירות ומתחיל טפטוף רציני קבוע שהולך ומתגבר סביר להניח שזה פיצוץ מים.
איך אפשר לדעת ? גשו לשעון המים הראשי וודאו שאף אחד מנקודות המים לא בשימוש גם מכונת כביסה ותראו אם השעון מסתובב.
אם השעון אינו מסתובב וודאו שבמשך 5 דקות לא יהיה שימוש מים באף אחד מנקודות המים וסגרו את השיבר הראשי של שעון המים לאחר 5 דקות פתחו את השעון ותראו אם השעון "רץ" כלומר מראה על שימוש וצריכה למרות שלא הייתה צריכה במשך 5 דקות מה שמעיד על כך שיש נזילת מים קטנה שאינה "מסובבת" את השעון כי היא קטנה מדי אבל למשך זמן היא נזילה שתוכלו לראות את השימוש שלה בשעון לאחר 5 דקות.
זה מראה על אובדן מים בדירה למרות שלא רואים כשמסתכלים על השעון במבט ראשוני כי הנזילה קטנה מדי בשביל להוזיז את מחוג שעון המים.
בבדיקה זו בעצם תוכלו לראות את אובדן המים המצטבר ב5 הדקות ובכך לגרום לשעון לזוז להעיד על אובדן המים מה שאומר שהנזילה קטנה אבל זה שלא רואים בשעון לא אומר שהיא לא תעשה נזק.

 

עוד אפשרות למיקוד איתור הנזילה הוא בדיקה אם זו נזילה בצנרת המים הקרים או צנרת המים החמים.

איך עושים זאת ? פשוט מאוד סוגרים את השיבר הראשי המוביל אל דוד המים ואם אין לכם שיבר המספק לדוד גשו אל הדוד עצמו ותראו אם שם יש שיבר שליטה וסגרו אותו.

לאחר מכן גשו לשעון המים ועשו שוב את הבדיקה של סגירה ופתיחה של השיבר הראשי כמובן כשאין שימוש בצנרת המים בכלל.

אם השעון לא זז כפי שהיה לפני זאת אומרת שהנזילה "פסקה" בעקבות סגירת השיבר של המים החמים והנזילה נמצאת שם-כך תוכלו להתנהל עם צנרת מים קרים עד להגעת אינסטלטור שיפתור ותיקון את הנזילה.

אם השעון ממשיך להתסתובב אז הנזילה היא בצנרת המים הקרים. ולצערכם לא תוכלו להשתמש לא במים קרים וחמים.

 

עד כאן לעצה השבועית שלנו באיתור נזילות אם תרצו לקבל ייעוץ טלפוני וביקור ראשוני של אינסטלטור מקצוען ומומלץ חייגו לאשר האינסטלטור 050-5320057.

מקווה שהצלחתי לעזור לכם ואם לא אני זמין עבורכם !

 

 

איתור נזילה ותיקון נזילה
תיקון נזילה בצנרת ביוב

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן